Motywowanie uczniów do
nauki i zmian w zachowaniu – jak motywować do pokonywania trudności
edukacyjnych?
ADRESACI
SZKOLENIA:
nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych,
wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych, ośrodków socjoterapii, zakładów
wychowawczych, świetlic środowiskowych.
CELE
SZKOLENIA:
- Opanowanie przez nauczycieli 6 podstawowych strategii motywowania dzieci do nauki i zmian w zachowaniu,
- Opanowanie przez nauczycieli umiejętności skutecznego pomagania uczniom w radzeniu sobie z porażkami edukacyjnymi i niepowodzeniami w relacjach z rówieśnikami – stosowanie komunikatów amortyzujących,
- Opanowanie umiejętności formułowania poleceń motywujących do ucznia, stosowanie motywujących cech informacji zwrotnej,
- Omówienie i przećwiczenie z nauczycielami metody sentencji (stawianie pytań motywujących, tworzenie listy komunikatów rozwijających motywację ucznia do bycia aktywnym na zajęciach lekcyjnych).
ORGANIZACJA SZKOLENIA:
Koszt
szkolenia: 80 zł od osoby
(informacja nt. wpłaty przekazana będzie po zebraniu grupy)
Termin: 18 marca 2016 r. godz. 13.00 –
18.00
Miejsce: PORE w Jaworze (sala konferencyjna)
Termin
zgłoszenia: do 19 lutego 2016 r.
PROWADZĄCY:
Dorota Rzepczyńska mgr pedagogiki specjalnej (specjalność – resocjalizacja),
edukator w zakresie szkolenia dorosłych (rodzice, nauczyciele – 13 lat praktyki
edukatorskiej), trener treningu kontroli złości „Pod kontrolą” wg
H.M. Kellner, certyfikowany trener Treningu Zastępowania Agresji A. Goldsteina,
czynnie pracujący z dziećmi i młodzieżą (25 lat stażu pracy), stosujący metodę
N. Rappaport w diagnozowaniu i budowaniu strategii wychowawczych dla uczniów
szczególnie trudnych.
PROGRAM
SZKOLENIA:
- Atrybucja porażek i sukcesów a demotywowanie uczniów do nauki – koło motywacji.
- Cechy motywującej informacji zwrotnej.
- Polecenia motywujące – komunikaty do uczniów amortyzujące niepowodzenia edukacyjne.
- Budowanie motywacji grupy – komunikaty ” doceniam to” i ” jestem z tobą”
- Metoda sentencji – budowanie poczucie bezpieczeństwa uczniów w procesie uczenia.
- Badania i metoda D. Premacka – skuteczne motywowanie do wysiłku edukacyjnego.
- Klasyfikacja strategii motywacyjnych- strategia wartości, nacisku społecznego, dowartościowania, logicznych konsekwencji, korzyści, prośby – skuteczność w kontekście autorytetu nauczyciela.
METODY:
wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe – arkusze zadaniowe
dla każdego uczestnika, modelowanie przez prowadzącego wybranych strategii
wychowawczych w konkretnych sytuacjach problemowych – przykłady uczestników.
SERDECZNIE
ZAPRASZAMY