OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ w JAWORZE
1. SPOTKANIA,
WARSZTATY, PRELEKCJE DLA RODZICÓW O TEMATYCE:
- Czym jest i od czego zależy dojrzałość szkolna dziecka 6-cio letniego
- Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka u progu obowiązku szkolnego
- Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka 5-cio i 6-cio letniego
- Jak pomóc dziecku z wada wymowy- logopedyczne ABC
- Okres dojrzewania (adolescencji) – jak go przetrwać?
- Bezpieczeństwo w sieci.
- Zdrowy styl życia- wczesna profilaktyka uzależnień
- Zbuntowany nastolatek
- Problemy odżywiania- anoreksja i bulimia
- Jak przeciwdziałać zachowaniem agresywnym u dzieci.
- Moje nadpobudliwe dziecko
- Rozwijanie poczucia własnej wartości dziecka
- Moje dziecko się nie uczy – sposoby motywowania do nauki i pracy
- Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce- dysleksja, dysortografia, dysgrafia
- Dobry rodzic – karze czy nagradza? Rzecz o metodach wychowawczych
- Właściwy wybór drogi zawodowej gwarantem sukcesu w szkole ponadgimnazjalnej
- Niezgoda w rodzinie – wpływ relacji rodziców na zachowanie dziecka (dziecka w sytuacji rozwodu; straty i innej sytuacji trudnej)
2. SPOTKANIA, WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI O TEMATYCE:
- Diagnoza ryzyka dysleksji u dziecka 5-cio i 6-cio letniego
- Najczęściej spotykane opóźnienie artykulacyjne u dzieci – ich przyczyny oraz sposoby usprawniania poprawności wymowy
- Współpraca nauczyciela z logopeda warunkiem pełniejszego wspierania rozwoju dziecka
- Wykorzystanie wniosków z diagnozy gotowości szkolnej do planowania pracy z uczniem
- Wspomaganie rozwoju ucznia zdolnego (indywidualny program/tok nauki)
- Wspomaganie rozwoju ucznia z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi
- „Wywiadówka inaczej” – usprawnienie komunikacji miedzy nauczycielami a rodzicami sposobem na efektywniejsze kształcenie
- Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Wykorzystanie opinii i orzeczeń do efektywniejszej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych droga do podniesienia jakości kształcenia
- Motywowanie dziecka do nauki droga do sukcesu.
- ART.- Trening Zapobiegania Agresji. Metoda pracy z grupa
- Trudności w komunikacji z rodzicem- przyczyny, sposoby pracy
- Bezpieczeństwo w sieci.
- Zapobieganie autoagresji wśród dzieci i młodzieży
- Praca z uczniem stwarzającym trudności wychowawcze zachowania agresywne
- Dlaczego uczniowie sięgają po środki psychoaktywne
- Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Wykorzystanie opinii i orzeczeń do efektywniejszej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem z niepełnosprawnościami
- Dokumentowanie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (IPET)
- Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce- dysleksja, dysortografia, dysgrafia
3. ZAJECIA WARSZTATOWE DLA UCZNIÓW O TEMATYCE:
- Warsztaty integracyjne „Jestem częścią grupy”
- Warsztaty ” Jestem asertywny”
- Planowanie kariery zawodowej jako poszukiwanie wewnętrznego drogowskazu
- Skuteczne techniki uczenia się
- Problemy okresu dojrzewania- jak sobie z nimi radzić
- Jak sobie radzić ze stresem- elementy treningu antystresowego
- Pierwsze związki uczuciowe
- Cyberprzemoc
- Mój styl uczenia się
- Kultura i szacunek nie tylko od święta- moja klasa
- „Nie pije, nie biorę, nie pale”- profilaktyka uzależnień
- Sposoby skutecznego porozumiewania się- zachowania asertywne
- „Ja” w grupie- budowanie prawidłowych relacji w grupie rówieśniczej
- Nie zamykaj oczu- rzecz o agresji
- Zajęcia i bajki terapeutyczne: relaksacyjne i psychoedukację. Trening relaksacyjny.
- Niepełnosprawni są wśród nas
- Trafny wybór szkoły ponadgimnazjalnej gwarancja sukcesu zawodowego
4. BADANIA PRZESIEWOWE
- Badania przesiewowe dojrzałości szkolnej
- Logopedyczne badania przesiewowe
- Przesiewowe badania słuchu i wzroku
5. ZAJECIA GRUPOWE PROWADZONE NA TERENIE PORADNI
- Grupowa terapia pedagogiczna z zakresu matematyki
- Grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce
- Zajęcia warsztatowe dla dzieci zdolnych w ramach programu „Mądra główka” – grupa zamknięta
- Zajęcia socjoterapeutyczne- grupa zamknięta
- Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera, mutyzmem. Przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Budujemy mosty” na rzecz dzieci z autyzmem, mutyzmem selektywnym i Zespołem Aspergera
- Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli dzieci 5-cio i 6-cio letnich w poradni dotyczący rozpoczęcia przez ich dzieci edukacji szkolnej