Oferta poradni

OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ w JAWORZE

1. SPOTKANIA, WARSZTATY, PRELEKCJE DLA RODZICÓW O TEMATYCE:

  • Czym jest i od czego zależy dojrzałość szkolna dziecka 6-cio letniego 
  • Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka u progu obowiązku szkolnego
  • Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka 5-cio i 6-cio letniego 
  • Jak pomóc dziecku z wada wymowy- logopedyczne ABC 
  • Okres dojrzewania (adolescencji) – jak go przetrwać? 
  • Bezpieczeństwo w sieci. 
  • Zdrowy styl życia- wczesna profilaktyka uzależnień 
  • Zbuntowany nastolatek 
  • Problemy odżywiania- anoreksja i bulimia 
  • Jak przeciwdziałać zachowaniem agresywnym u dzieci. 
  • Moje nadpobudliwe dziecko 
  • Rozwijanie poczucia własnej wartości dziecka 
  • Moje dziecko się nie uczy – sposoby motywowania do nauki i pracy 
  • Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce- dysleksja, dysortografia, dysgrafia 
  • Dobry rodzic – karze czy nagradza? Rzecz o metodach wychowawczych 
  • Właściwy wybór drogi zawodowej gwarantem sukcesu w szkole ponadgimnazjalnej 
  • Niezgoda w rodzinie – wpływ relacji rodziców na zachowanie dziecka (dziecka w sytuacji rozwodu; straty i innej sytuacji trudnej) 

2. SPOTKANIA, WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI O TEMATYCE:

  • Diagnoza ryzyka dysleksji u dziecka 5-cio i 6-cio letniego 
  • Najczęściej spotykane opóźnienie artykulacyjne u dzieci – ich przyczyny oraz sposoby usprawniania poprawności wymowy 
  • Współpraca nauczyciela z logopeda warunkiem pełniejszego wspierania rozwoju dziecka 
  • Wykorzystanie wniosków z diagnozy gotowości szkolnej do planowania pracy z uczniem 
  • Wspomaganie rozwoju ucznia zdolnego (indywidualny program/tok nauki) 
  • Wspomaganie rozwoju ucznia z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi 
  • „Wywiadówka inaczej” – usprawnienie komunikacji miedzy nauczycielami a rodzicami sposobem na efektywniejsze kształcenie 
  • Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym 
  • Wykorzystanie opinii i orzeczeń do efektywniejszej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem 
  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych droga do podniesienia jakości kształcenia 
  • Motywowanie dziecka do nauki droga do sukcesu. 
  • ART.- Trening Zapobiegania Agresji. Metoda pracy z grupa 
  • Trudności w komunikacji z rodzicem- przyczyny, sposoby pracy 
  • Bezpieczeństwo w sieci. 
  • Zapobieganie autoagresji wśród dzieci i młodzieży 
  • Praca z uczniem stwarzającym trudności wychowawcze zachowania agresywne 
  • Dlaczego uczniowie sięgają po środki psychoaktywne 
  • Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 
  • Wykorzystanie opinii i orzeczeń do efektywniejszej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem z niepełnosprawnościami 
  • Dokumentowanie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (IPET) 
  • Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce- dysleksja, dysortografia, dysgrafia 

3. ZAJECIA WARSZTATOWE DLA UCZNIÓW O TEMATYCE:

  • Warsztaty integracyjne „Jestem częścią grupy” 
  • Warsztaty ” Jestem asertywny” 
  • Planowanie kariery zawodowej jako poszukiwanie wewnętrznego drogowskazu 
  • Skuteczne techniki uczenia się 
  • Problemy okresu dojrzewania- jak sobie z nimi radzić 
  • Jak sobie radzić ze stresem- elementy treningu antystresowego 
  • Pierwsze związki uczuciowe 
  • Cyberprzemoc 
  • Mój styl uczenia się 
  • Kultura i szacunek nie tylko od święta- moja klasa 
  • „Nie pije, nie biorę, nie pale”- profilaktyka uzależnień 
  • Sposoby skutecznego porozumiewania się- zachowania asertywne 
  • „Ja” w grupie- budowanie prawidłowych relacji w grupie rówieśniczej 
  • Nie zamykaj oczu- rzecz o agresji 
  • Zajęcia i bajki terapeutyczne: relaksacyjne i psychoedukację. Trening relaksacyjny. 
  • Niepełnosprawni są wśród nas 
  • Trafny wybór szkoły ponadgimnazjalnej gwarancja sukcesu zawodowego 

4. BADANIA PRZESIEWOWE

  • Badania przesiewowe dojrzałości szkolnej 
  • Logopedyczne badania przesiewowe 
  • Przesiewowe badania słuchu i wzroku 

5. ZAJECIA GRUPOWE PROWADZONE NA TERENIE PORADNI

  • Grupowa terapia pedagogiczna z zakresu matematyki 
  • Grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce 
  • Zajęcia warsztatowe dla dzieci zdolnych w ramach programu „Mądra główka” – grupa zamknięta 
  • Zajęcia socjoterapeutyczne- grupa zamknięta 
  • Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera, mutyzmem. Przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Budujemy mosty” na rzecz dzieci z autyzmem, mutyzmem selektywnym i Zespołem Aspergera 
  • Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli dzieci 5-cio i 6-cio letnich w poradni dotyczący rozpoczęcia przez ich dzieci edukacji szkolnej