OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ w JAWORZE

1. SPOTKANIA, WARSZTATY, PRELEKCJE DLA RODZICÓW O TEMATYCE:

  • Czym jest i od czego zależy dojrzałość szkolna dziecka 6-cio letniego 

  • Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka u progu obowiązku szkolnego

  • Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka 5-cio i 6-cio letniego 

  • Jak pomóc dziecku z wada wymowy- logopedyczne ABC 

  • Okres dojrzewania (adolescencji) – jak go przetrwać? 

  • Bezpieczeństwo w sieci. 

  • Zdrowy styl życia- wczesna profilaktyka uzależnień 

  • Zbuntowany nastolatek 

  • Problemy odżywiania- anoreksja i bulimia 

  • Jak przeciwdziałać zachowaniem agresywnym u dzieci. 

  • Moje nadpobudliwe dziecko 

  • Rozwijanie poczucia własnej wartości dziecka 

  • Moje dziecko się nie uczy – sposoby motywowania do nauki i pracy 

  • Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce- dysleksja, dysortografia, dysgrafia 

  • Dobry rodzic - karze czy nagradza? Rzecz o metodach wychowawczych 

  • Właściwy wybór drogi zawodowej gwarantem sukcesu w szkole ponadgimnazjalnej 

  • Niezgoda w rodzinie – wpływ relacji rodziców na zachowanie dziecka (dziecka w sytuacji rozwodu; straty i innej sytuacji trudnej) 

2. SPOTKANIA, WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI O TEMATYCE: 

  • Diagnoza ryzyka dysleksji u dziecka 5-cio i 6-cio letniego 

  • Najczęściej spotykane opóźnienie artykulacyjne u dzieci - ich przyczyny oraz sposoby usprawniania poprawności wymowy 

  • Współpraca nauczyciela z logopeda warunkiem pełniejszego wspierania rozwoju dziecka 

  • Wykorzystanie wniosków z diagnozy gotowości szkolnej do planowania pracy z uczniem 

  • Wspomaganie rozwoju ucznia zdolnego (indywidualny program/tok nauki) 

  • Wspomaganie rozwoju ucznia z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi 

  • „Wywiadówka inaczej”- usprawnienie komunikacji miedzy nauczycielami a rodzicami sposobem na efektywniejsze kształcenie 

  • Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym 

  • Wykorzystanie opinii i orzeczeń do efektywniejszej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem 

  • Dostosowanie wymagań edukacyjnych droga do podniesienia jakości kształcenia 

  • Motywowanie dziecka do nauki droga do sukcesu. 

  • ART.- Trening Zapobiegania Agresji. Metoda pracy z grupa 

  • Trudności w komunikacji z rodzicem- przyczyny, sposoby pracy 

  • Bezpieczeństwo w sieci. 

  • Zapobieganie autoagresji wśród dzieci i młodzieży 

  • Praca z uczniem stwarzającym trudności wychowawcze zachowania agresywne 

  • Dlaczego uczniowie sięgają po środki psychoaktywne 

  • Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu 

  • Wykorzystanie opinii i orzeczeń do efektywniejszej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem z niepełnosprawnościami 

  • Dokumentowanie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (IPET) 

  • Metody pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w nauce- dysleksja, dysortografia, dysgrafia 

3. ZAJECIA WARSZTATOWE DLA UCZNIÓW O TEMATYCE:

  • Warsztaty integracyjne "Jestem częścią grupy" 

  • Warsztaty " Jestem asertywny" 

  • Planowanie kariery zawodowej jako poszukiwanie wewnętrznego drogowskazu 

  • Skuteczne techniki uczenia się 

  • Problemy okresu dojrzewania- jak sobie z nimi radzić 

  • Jak sobie radzić ze stresem- elementy treningu antystresowego 

  • Pierwsze związki uczuciowe 

  • Cyberprzemoc 

  • Mój styl uczenia się 

  • Kultura i szacunek nie tylko od święta- moja klasa 

  • „Nie pije, nie biorę, nie pale”- profilaktyka uzależnień 

  • Sposoby skutecznego porozumiewania się- zachowania asertywne 

  • „Ja” w grupie- budowanie prawidłowych relacji w grupie rówieśniczej 

  • Nie zamykaj oczu- rzecz o agresji 

  • Zajęcia i bajki terapeutyczne: relaksacyjne i psychoedukację. Trening relaksacyjny. 

  • Niepełnosprawni są wśród nas 

  • Trafny wybór szkoły ponadgimnazjalnej gwarancja sukcesu zawodowego 

4. BADANIA PRZESIEWOWE 

  • Badania przesiewowe dojrzałości szkolnej 

  • Logopedyczne badania przesiewowe 

  • Przesiewowe badania słuchu i wzroku 

5. ZAJECIA GRUPOWE PROWADZONE NA TERENIE PORADNI 

  • Grupowa terapia pedagogiczna z zakresu matematyki 

  • Grupowa terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi i ogólnymi trudnościami w nauce 

  • Zajęcia warsztatowe dla dzieci zdolnych w ramach programu "Mądra główka" - grupa zamknięta 

  • Zajęcia socjoterapeutyczne- grupa zamknięta 

  • Grupa wsparcia dla rodziców dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera, mutyzmem. Przy współpracy ze Stowarzyszeniem „Budujemy mosty” na rzecz dzieci z autyzmem, mutyzmem selektywnym i Zespołem Aspergera 

  • Punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli dzieci 5-cio i 6-cio letnich w poradni dotyczący rozpoczęcia przez ich dzieci edukacji szkolnej
Copyright (c) 2015 Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Jaworze